torsdag 8 oktober 2009


Godmorgon alla glada!

Igår var vi på ett charmigt litet vattenhål i Barão Geraldo, Bate Ponto. Sjukt mycket kyckling för inget alls, överraskande var att manåt den med tandpetare, men den var ytterst smakrik. Tillsammans med våran homegirl Danielle och hennes vänner Natalie, Manuel och Joe avnjöt vi några öl och ett kilo kyckling + fries. Gott!

Idag har vi åkt en väldans massa buss! Buss en timma för att ta oss till ett köpcentrum på andra sidan Campinas och sen en timma tillbaka. Busskillen körde som en biltjuv och ju tätare det blev mellan husen, desto mer gasade han. Spännande och allt slutade bra.

Vi är nu uppe i två stycken utrotade cocarachas och fler lär det bli. Vi hittade också någon sorts mördarspray, väldigt billigt på supermercadon!

Idag träffade vi en sjyst tjej i bokhandeln i köpcentrumet Iguatemi. Hon tipsade om en ö som skall vara nice, i södra brasilien som heter Ihla Bela. Kan vara ett nice trick, men det tillades att det skulle te sig ytterst makabert om två män åkte till denna romantiska ö tillsammans. Speciellt om de härrörde från Campinas. Det är tydligen vedertaget att en stor del av männen i Campinas är chutney ferrets?

Nu skall jag äta soppa och kurera min förkylning! Sov gott!




16 kommentarer:

  1. First i oktober!
    Fick ni kycklingen serverad i en stor hink?
    Fan den där bussfärden låter inte helt olik buss 178. Köpte ni på er massa cocarachas spray på vägen hem?
    Hahaha tycker ni ska åka till Ihla Bela, ni kan behöva en romantisk weekend :D

    Du grabben...har du glömt bort skype helt eller?

    Ps. Freddolino vill att du ska svara på hans mail. Ds.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. hahah!

    Fan va nice det låter! vilken tur att ni är i campinas då och inte någon mindre tolerant del av brasilien :)

    kom ihåg, om du dödar en cocaracha så lockar det till sig nya, det bästa är att släppa iväg dom på nya äventyr alt. bränna/elda upp dom.

    En romantisk weekend låter väl inte så dumt? kanske kan få me er nån annan fudge packer å göra det till en hel week??

    hoppas allt e bra förutom förkylningen!

    kraam

    PS. som vanligt vet jag inte vad smismi snackar om, men jag hoppas du fått info mailen om företaget herr bolagsman.DS

    SvaraRadera
  3. ja, varför e du aldrig på skype längre???

    SvaraRadera
  4. vad är sjokolade grejen längst till höger, den från fleishmann? e det motsvarande oboy? ta med lite hem till mig å du ska få två choklad guldmynt för besväret.

    som vanligt har dom as bra namn på allt, ultra ball :D den e helt enkelt ultra ball!

    SvaraRadera
  5. Hehe, ja den resan var insane Smissmah! Jag har svarat på Freddies mail för eoner sedan :P

    Freddie: Det är typ shake'n'bake sockerkaka/brownies (inte kärleksmums). Alltså enda anledningen till att vi köpte Ultra Ball flingorna var ju namnet. De var inte goda kan jag tillägga ;)

    Kram på er småttingar!

    SvaraRadera
  6. Freddolino, jag har redan skrivit om man dödar en kommer fler...sluta stjäla mina kommentarer :p

    Jonis kolla hur lägenheten blev som vi säljer :D jag har målat lite på elementskyddet så jimmah gjorde inte allt :D

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag ser att ditt elementsskyddsmåleri troligen har höjt värdet med 25% minst! Duktiga smissmah :P

    SvaraRadera
  8. Eller hur! Därför tycker jag att jag borde få en procent av vinsten sen när den säljs :D eller hur?

    SvaraRadera
  9. Johan vi kan inte fixa bankkonto till ftgt pga att alla måste va me å skriva under :(
    enda chansen va att hon på seb skulle ringa dig å sen skulle du bekräfta att du va den du är å att vi ska fixa konto till ftgt ihop. har du din seb dosa med dig till braz??

    "Freddolino, jag har redan skrivit om man dödar en kommer fler..." VAAAAR!!?!?!?!? Ange källa!! Du snackar så mkt skit smegol!!!!!!!!!!! förresten, dina elementskydd drog snarare ner värdet 2,7 %

    PS. hur har ni d me snuset nu?? börjar d tryta??

    SvaraRadera
  10. förlåt smismi, jag har slutat snusa å blivit lätt retlig på sistone... det där sista om elementskydden sa jag i vredesmod. jag tyckte faktiskt dom va jättefina å säkert drog upp värdet massor.

    SvaraRadera
  11. Hahaha, underbart smavetskval Freddie!
    Ok, men hur skall hon kunna ringa mig i brasilien? Jag kan ringa henne om du mailar hennes nummer. Men i sådana fall ringer jag efter lunch, då tidsskillnaden är jobbig :)

    Jag har inte snusat på mer än en vecka och det känns nice! Hur går det för dig Gregor?

    SvaraRadera
  12. Asså freddolino! jag skrev det på en tidigare post! du måste läsa tidigare inlägg också för de uppdateras lite då och då NOOB! Men det e ok...alla e inte lika perfekta som jag :D
    Och elementskyddet e seuper snyggt.

    Jag funderar på att blogga på din sida jonis om du fortsätter sega med updates :p tänkte...då e det ju någon ialla fall som håller igång :D

    Any how...BIRD IS THE WORD! Om ni inte hört att the bird is the word! (NOOBS) så klicka på länken :D

    Kramar

    http://www.kossan.se/roliga-filmer/bird_is_the_word__family_guy.htm

    SvaraRadera
  13. Förhoppningsvis så har bankdamen tänkt ut en annan lösning men annars så får hon väl ringa dig på skype å sen får du identifiera dig med bankdosan från SEB... har du med den? d e ingen brådska å vi lr bankdamen kommer hitta en lösning så tänk inte på det.

    sen du åkte har jag typ inte snusat nått å det känns as bra. ville bara bråka med smismah. hon e så braukig å tjautig ;) synd att hon inte har en egen blogg så man kunde hacka lite på henne där me.

    SvaraRadera
  14. camilla:

    länken går inte att klicka på.

    again, again, i love repetition!!

    länken går inte att klicka på.

    PS. D du skrev om i ett tidigare inlägg var en fråga, mitt helt fristående inlägg råkade helt oförhappandes svara på ditt (helt okända) inlägg samtidigt som det eventuellt upplyste johan om hur det låg till.Men jag fröstår hur någon imperfekt typ skulle kunna blanda ihop allt å få det till repetition av tidigare inlägg.. inte för att jag har ngt emot det, I love repetition. BIRD IS THE WORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  15. PS2. Dålig låt!!!!!!!!!!!!! sämst faktistk.

    PS3. Smaka på den här klassikern nestah!

    http://www.youtube.com/watch?v=9aLOj7bslkI

    PS4. Hur gör man länkar klickbara? :D

    SvaraRadera
  16. Hehe! Ni har verkligen tagit er friheter med kommentarsdelen på bloggen :D Ok, hoppas det löser sig med banken annars har jag med mig SEB-dosan och kan nog lösa det härifrån.

    Klockren länk!

    SvaraRadera