måndag 19 oktober 2009

Churrasco!


Hoho!


Nu i helgen var det mycket. Vi grundade med en grillfest (churrasco) hos våran professors kompis Badin, som Badins son Marcelino hade bjudit in oss till. Klockren grillning som följdes av utgång i Campinas. Marcelino hade pejl på en soft bluesbar i stadens centrum, där vi stannade tills klockan 3.30. Extremet coolt band lirade i vita sparkdräkter av siden,se bild nedan.

Efter att vi kommit hem sov vi LITE och dagen efter gick vi på ytterligare en grillfest, hos våran professor den här gången och tittade på Formel 1. Undertecknad var lagom asocial och satt som en zombieåskådare, mumsandes diverse korvar och köttbitar och kyckling. Mycket gott och mycket trött. Kom hem runt klockan 18 på söndagen och slocknade en kort tid senare. 

Ångestladdad ramlade man ur sängen runt 13 och nu har vi städat och styrt upp planer på gymning ikväll. Kommer gå hur bra som helst :D 

Bluesbandet:


Churrasco with Marcelino:


2 kommentarer:

  1. Du och kött Jonis, inte ens en trevlig fest kan dra dig ifrån det. :D Du skulle vart med hos mormor...Fredolino fick ragg på en 80+. Som tur var diskade jag just då vid det otrevliga tillfället så klarade mig utan men för livet. Sen lurade mamma iväg oss så vi knappt hittade hem. Hon visste att avfarten vid solvalla va avstängd men sa inget så jag körde runt i olika industriområden i en kvart i hopp om att hitta nästa påfart till motorvägen :(

    Mormor hälsar! Hon gillade dina fina bilder jag tog från skype :D Hon trodde inte det va du först...men efter lite övertalan och visning av mamma som shrek och konstiga bilder på fredolino så gick det vägen :D

    Ni verkar ha hittat assköna lirare där borta! Tänk om alla professorer bjöd på grillfester!
    Festa på och ta det lugnt med solning av stussen :D
    kram

    SvaraRadera
  2. Låter ju as nice!

    Själv har jag oxå väldigt mycket just nu, bifogar en länk

    http://www.candystand.com/play/legend-of-the-golden-mask

    e det förresten marcelino som e stand in för sir anthony hopkins i röd drake? kusligt likt är det i alla fall.. syns tydligt på bilden att det är människokött. sov med ett öga öppet e mitt tips!

    kraam/mr freddo (det betyder mr cool på italienska enl camilla. mm jag vet, bra källa men ändå.)

    SvaraRadera