måndag 14 september 2009

Gymmet...


Mysig eftermiddag/kväll med grannen Humberto. Igår hade Humberto lovat att ta med oss till hans gym för att träna. Eftersom er trogne bloggnub aldrig satt sin fot i ett gym förrut, kom detta att bli en intressant upplevelse.

Först kollade vi runt lite på gymmet, ackompanjerade av Elena (gym-mistress) som verkade bossa över stället. Sjukt smärt och vältränad och kunde troligen brotta ner mig med ena lilltån om hon ville. Men hon var trevlig och visade oss de olika tortyrredskapen.

Efter att ha snackat igenom lite priser förklarade hon att vi måste genomgå en hälsoundersökning för att kontrollera att vi klarar av excersisen och inte kollapsar efter 5 min. Sen bytte hon några ord med Humberto, pekade på nybörjarn, och skrattade gott.

Efter detta gemytliga möte träffade vi våran tränare, Mirella. Hon var också sjukt vältränad och skulle förmodligen kunna brotta ner mig med två armar och två ben bakbundna. Det skulle i alla fall se kul ut. Traditionen trogen utböt Mirella och Elena några fraser, nickade åt mig och skrattade gott tillsammans med Humberto. Men hon var bra och kom med bra förslag hur man skulle träna utan att skada sig/avlida.

Efter träningen tog jag en simtur i poolen där jag träffade Claudio (badvakt som ser ut som den östrerikiske badvakten i "Son of the Beach") och den speedoförsedde och badmössebärande simkillen Bruno. Jepp, det är i poolen det händer.
Grymt sköna lirare, även om Claudio inte kunde prata engelska. Jag fick låna hans simmössa och simglasögon och han påpekade (via Bruno) att jag nästa gång inte kan ha badshorts i deras bassäng. Det enda plagget som är gångbart om man vill simma med de stora fiskarna, är speedos.

Sov gott!

6 kommentarer:

  1. Fan va grymt att ni fått tillgång till gym med fina(farliga) töser.
    Du kommer va fit som en räv när du kommer hem.

    =)

    Go speedos... gnussa bulan och så vidare.

    Alltid skoj att läsa dina inlägg sladjzj!

    Bilder önskas på töser =) och gärna en och annan labbmaskin =)

    //Joon

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot bilden på er i speedos......simglasögon och badmössa.

    SvaraRadera
  3. Haha! Den kommer nog snarare än man kan tro. Frågan är om man verkligen vill se den :D

    SvaraRadera
  4. Fift!

    Hahaha! a jonis det e verkligen frågan :D Du kan gömma speedosen under dina vanliga badshorts. Då har du ialla fall på dig dem :D

    SvaraRadera
  5. Visste du att dave har snott orden från den brasilianska flaggan och döpt sin blogg till detta. Kan du inte sno något från Dave så han får veta hur det känns :D Ett tips! sno hans Ringo bild mohahhaa

    Ps. Freddolino va med på ett hörn i detta inlägg...om dave blir sur Ds.

    Ps2. slangen, jag vet vart du bor :p ds2.

    SvaraRadera