torsdag 17 september 2009

Två puffar och en bilkrock.

Hoho!
Spännande dag har det varit idag! Först en väldigt produktiv förmiddag på labbet. Ok det var inte så spännande, men väldigt produktivt. Jag satt mest och åmade mig över hur ont jag hade efter träningen igår, och Dave satt och försökte styra upp ett studiebesök på ett kraftverk. Sedan på eftermiddagen jonnade vi in till staden Barão Geraldo, för att handla mat och puffar!
Dave hade utnyttjat sin extremt goda spaningsförmåga för att lokalisera puffar, dvs sackosäckar fast liksom inte sackosäckar. Först gick vi och tittade på puffarna och bestämde vilka vi ville ha. Sedan handlade vi mat, bland annat 1.5 kilo fruktansvärt gott kött. När vi var klara bestämde vi oss för att en skulle gå och hämta puffarna och den andre vänta på taxin. 
Jag gick iväg och inhandlade puffarna och inhandlade puffarna. Efter några lingvistiska hinder så fick jag skjuts från puff-palatset tillbaka till supermercadon av puffdamens dotter, Deborah. Väl framme blev det lite trångt på parkeringen och Deborah försökte backa i blindo, då ett berg av puffar skymde sikten bakåt. KROCK. Nej, så dramatiskt var det inte, men det tutades och när vi väl parkerat så började Deborah och den andre föraren undersöka skadorna och utbyta information, medan jag letade efter Dave. Förvirringen var total! 
Fem minuter senare insåg jag att Dave inte var där och att en taxibil svängde in på puffpalatsets parkering. Jag och Deborah slungade in oss i trucken och puttrade tillbaka. Dock var Dave borta när vi kom fram, men på lite knackig engelska förklarade Deborahs mor, att Dave åkt hem med matvarorna och Deborah erbjöd sig att skjutsa hem mig + puffarna.
Vid hemkomsten var Dave också hemma och man kunde slappna av igen. Efter detta installerade vi puffarna och provsatt. Det var mycket skönt!
På kvällen bar det av mot gymmet och jag beslöt att köpa speedos för att få simma. Det var NICE jag kan lova. Från och med nu, bara speedos 24/7, eller Sungas som de heter i Brasilien.
Stor fotbollspuff + Dave-puff.
Jag köpte även en badmössa och googles och fick slutligen simma, likt en riktig brasse, med Bruno the Brazilian. 

16 kommentarer:

  1. FIRST!

    Dave har en helt annan version av händelsen. Ett tips! du har ett "inhandlade puffar" för mycket i texten...gissa vart! Vi tror inte att gogles eller goggles stavas sådär, du kanske käpte google aktier?? va dom dyra? Du blev lurad :D Hoppas bruno fotar dig imorn med sungas och googleaktier :p glöm inte din touca, som dom säger på portugeish.

    Köpte ni fotbollspuffen?? eller...Varför köpte ni inte fotbollspuffen?? Deborah verkar snäll. Gick du ut och gormade när ni krockade? Eller flydde du och lät Debbi ta smällen? Letade efter Dave va...YEAH RIGHT!

    Hörde att Sly och Algot, sen eran värd börjar dyka upp...har de problem att få fram hyrespengarna??

    STORA KRAMAR
    Grekaton och Smegaton

    SvaraRadera
  2. Hallå hallå!
    Klockrent med lite bloggande jue! :) Kommer följa dig slaviskt via denna... typ. Kanske. Ibland... :P

    Jaja, ni verkar ha det gött iaf! Sköt om dig!

    KRAM
    /Annor

    SvaraRadera
  3. Second!

    Vi hittade en film som bruno lagt upp. Det är Bruno Dave och nestor som badar i "poolen" på det "fina", dyra gymmet. den va bra, men se upp me bruno, man ser inte vart han har händerna :S

    Vi saknar er tror jag dom sjuner i låten..

    smaklig spis

    http://www.youtube.com/watch?v=yrO4SZY_Af4

    SvaraRadera
  4. Annorna pajade så vi blev third inte second. Men du förstår...eller?

    SvaraRadera
  5. Varför bytte ni stegen mot en dörr???

    SvaraRadera
  6. Hehe, jag tror att "käpte" stavas "köpte". Förmodligen har ni stavat fel som vanligt :P

    Det var inte google-aktier jag käpte, utan ett par fina goggles som funkade finnemang! Vidare var badmössan rymlig och strömlinjeformande.

    Annor: Sjukt soft att du hittat hit! Det kommer komma mycket fler inlägg :)

    Smaugi: Jag förstår... Förstår att ni misslyckades!

    SvaraRadera
  7. Hehehe älskar den frasen, byta stegen mot en dörr. Det kan ju tolkas på så sjukt många sätt. Korven (Björklund) brukar tolka det som att göra ett stort misstag. Tycker det funkar som en bra tolkning!

    SvaraRadera
  8. HAHAHA sjuukt bra tolkning. Och nej, det stavas käpte som det gick käpte åt skogen...alltså dom gick och köpte i skogen. Köpte och käpte är alltså direkt utbytbara :D du vet...synonymer...typ. Det är faktiskt inte en Annor, det är flera NESTOR!

    Kram

    Ps. skulle inte du jobba...eller ville du bara inte prata mer med oss??? ds.

    SvaraRadera
  9. Jag jobbade ju med bloggen och nu har vi städat hela lägenheten. Mycket fin! Klart jag vill prata med er, c'mon man ~o_O^

    SvaraRadera
  10. Slangen... fotbollspuffen se ju aspuffsig o gottig ut. Jag hade en fåtölj förut i mitt gamla rum som va grym att sova i, vore najs om ni också kunde sova i er bollar.

    Jag tror att byta stegen mot en dörr betyder att man inte vill fortsätta med sin strävan mer framgång utan att man vill fortsätta på samma plan. Ja... jag har ju varit karriärcoach nu ett tag o det har funkat rätt bra. Bäst är ju helt klart lunchrasterna och konferanserna i Åre.

    En gång, när vi var i Åre så ramlade jag ner från toppstugan och fick en dumstrut.

    // <|=)-F<

    SvaraRadera
  11. Mexarkillen glider in och sätter ribban för konstigheter :P Jag minns när vi jobbade som fuktionärer i finska rallyt och du åt upp en halv Subaru. Sen tog du hälften av den andra halvan och gömde dig bakom ett träd när ägarn kom. DET var skumt!

    Bjussa på dumstruten.

    SvaraRadera
  12. till johan: 1. du sa att du skulle jobba med rapporten, inte städa lght å fixa blogg (^;__;^) <-- stilig. 2. ta inte åt dig mer subaru än du orkar äta, tänk på barnen i svenska rallyt.

    till slangarnas syraman: tror du e nått på spåret där, precis kan vara så att man bryr sig mindre om att klättra på karriärstegen å mer om att utvecklas med det man gör, t.ex. hare nice me grabbarna i badrummet lr firas god jul.

    SvaraRadera
  13. (^;_;^)<-- stiligare?? känns som nått blev fel...

    SvaraRadera
  14. HEHE! Liten vampyr-smiley? True blood är slut för säsongen :(

    SvaraRadera
  15. tråkigt att höra om true blod :(

    aah, ja det kan ju va en vampyr smiley, va coolt! jag va ute efter en ledsen gråtande smiley. ser den ut så här då ist (;^_^;)???

    SvaraRadera
  16. (^,_,^) det här kanske är en ännu bättre vampyr smiley. får se så fort den postat. är lite olika typsnitt när man skrivet och när man postar.

    SvaraRadera