lördag 19 september 2009

Utgång Barão Geraldo...


Det är alltid lika dissorienterande när man vaknar och upptäcker att hela dagen har passerat. När man öppnar fönstret, kisar med ögonen för att inte bländas och så är det kväll ute. Lite av ett antiklimax. Kläderna luktar rök, pengarna är slut, en massa brasilianskt godis i fickorna, en kullkastad dygnsrytm och kameran  proppad med bilder av personer man barar ett flyktigt minne av. Bit för bit försöker man pussla ihop de senaste 18 timmarna...

Sjukt god gryta med brasilianska grytbitar. Smakar mums!

Igårkväll: Efter att vi väntat på Humberto ett tag, kom han runt 19, trött som de gamla grekerna och var allt utom laddad inför gymmet. Dessutom skulle han hämta sin morsa på flygplatsen. Detta var våran que och efter en sjukt god middag + rödvin + öl, föreslog Dave att vi skulle spela in en MTVcribs-vidoe. Sagt och gjort, filmen blev grym och jag skall försöka lägga upp den senare. Vi skålade våran extraordinära produktion med några whisky och kände oss grymt bra. Sedan bestämde vi oss för att ta en taxi ner till Bar do Zé, en soft bar i centrala Barão. Taxin kom aldrig och slutligen lyckades vi vinka in en buss, med en sjukt soft busschaffis samt betalningsbrasiliero. De släppte av oss precis utanför Bar do Zé sjukt pimpat, som att åka limmo till klubben?




Bar do Zé: En sjyst bar med ett liveband (dock missade jag det totalt) och en massa sköna människor. Dave och jag var tämligen salongsberusade när vi kom dit och av vakten fick vi ett litet kort som vi senare förstod, används för att registrera hur många öl man druckit. Sen pröjsar man när man går ut. Dvs. eftersom jag inte kan räkna särskilt bra under the influence, så blev det ganska många öl. Vi träffade ett gäng sköna brasilieros och spelade biljard, sen runt 3.30 bestämde vi oss för att dra vidare till en annan klubb. Dave hoppade in i en bil och brände iväg medan jag åkte med våra nya vänner Snaggletooth (hehe), Youssef och Priscila.

Notera grabben som kommer in mitt i Dave tounge-action :D

Då ingen i våran bil riktigt visste vart vi skulle och Daves bil redan brummat iväg, blev det lite förvirring följt av tokletande, efter klubben vi skulle till, i något villaområde. Slutligen hamnade vi på en mack, där Dave kom utknatande från servicebutiken med ett stort smile och en bärs. 


Jag fattade inte riktigt vad planen var, vi var ganska övertygade om att vi skulle softa, köpa en bärs på macken och sen åka hem. Dock utvecklade situationen sig som så, att vi blev kvar på macken i typ 4 timmar... Dave träffade några lirare som tokgillade Mando Diao och de blev lyriska när han sa att han träffat sångarn. Omkring klockan åtta (tror jag) åkte Snaggletooth, Priscila och Youssef  hem, eftersom Priscila skulle jobba klockan nio (wtf?!). Jag och Dave fick skjuts av några andra till hauset, och var hemma runt halv nio. Tämligen shitfaced. 

Från vänster till höger:
Youssef, Dave, Snaggeltooth. Klockren gangstahbild, lite East LA feel över den :D


(Youssef hade ett lagom begränsat vokabulär och höll sig till de säkra korten mutherfocker, gringo samt vilho da puta.)

Brunchiddag och en ångestladdad Dave. Jag låter Daves kroppsspråk tala för sig själv :D

Idag vaknade vi klockan sex på kvällen. Jag kände mig lite pruttig men annars ok. Det dryga var att vi sov bort hela dagen, vilket bäddade för lite ångest och nu skall vi sova snart. Det kommer ju gå sådär :D

5 kommentarer:

  1. hahahaha! fy fan va skönt d låter!!!!!!!!!!!! hur fick snaggletoth sitt smeknamn??? sjukt läskigt att prjöjsa när man går.. jag brukar ju hålla igång tills pengarna tar slut, (o)lyckligtvis finns det oftast inte så mkt av den varan så det brukar oftast räcka perfekt. men med detta systemet skulle man ju hamn i skuld till folk som man dagen efter inte kom ihåg som sedan skulle söka upp en och kräva pengar med ränta utan att man fattar varför.. LÄSKIGT!!!

    jag vill höra mer om grabben som kommer in mitt i daves tounge action.. han ser jävligt skön ut, kan nog massa roliga historier och saker om data spel. så leta rätt på han å ge han min mail adress! pronto por favor! då kanske jag skickar snus och gott och blandat till er. e det sant förresten att d inte finns lakrits i brazil? isf. varför?

    för övrigt ser det förjävligt ut på bilden där dave sitter, har ni fått cokarachas än? lr jobbar algot å sylväster/sly högtryck för att hålla dem borta?

    fan va nice nu blev jag first för en gångs skull!

    SvaraRadera
  2. Second!

    Ja det var grymt kul. Vi träffade en massa kul folk och jag tror att Snaggletooth tog namnet från en Motörhead-låt.

    Vet inte vem killen som blev slickad var men jag skall kolla upp det! Förresten, det finns inget lakrits i Brasilien. Jag har redan bjudit bort alla mina lakritsgodisar och brassarna verkar gilla det. Konstigt att det inte finns!

    Nu har vi precis varit hos vår Professor Caios kompis Batin och grillat och det var NICE. Det blev några öl också och sockerrörsdryck! Färskpressad från killen trädgård. Smakade muito bem.

    Nu skall vi snart sova, jag ringer dig imorgon freddie ;)

    Hupphupp!

    SvaraRadera
  3. Tjenare grabbsken!

    Jäklarns du.. låter som om ni hade en rejäl utgång. Lika bra att görat ordentligt! =)

    Hoppas ni har det finfint där nere...
    själv har jag varit lite dålig på att hålla igång bloggrackaren, lite mycke just nu =)

    men... det kommer mera snart.

    du får slå en signal någon dag om du har tid!

    SvaraRadera
  4. Absolut snutten! Har du fixat skype?

    SvaraRadera
  5. Just d.. skype. Får fixa det idag.

    SvaraRadera